fontconfig z X i standalone - porównanie

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Pon, 28 Lip 2003, 19:58:03 CEST

Dnia 2003.07.28 19:31, Michal Kochanowicz napisał(a):
> Hej!
>
> Znalazłem u siebie XFree86-4.3 i zrobiłem dwa screenshoty, na których
> można porównać wygląd fontów:
> 1. http://michal.waw.pl/worek/X-4.3.png
>    XFree86-4.3, xft i fontconfig z XF.
> 2. http://michal.waw.pl/worek/X-4.3.99.png
>    XFree86-4.3.99, xft-2.1.2-4 i fontconfig-2.2.0
>
> Zwróccie uwagę na kształt liter pisanych italic'iem, szczególnie 'I',
> 'l', 'J'.
>
> Czy ktoś orientuje się skąd to pogorszenie jakości? I czy autorzy
> fontconfig/xft (nie wiem co jest winne) są tego świadomi?

Może nie są świadomi, u mnie się slashdot wyświetla tak:

http://at.kernel.pl/Zrzut_Ekranu.png
[aflinta w warp aflinta]$ rpm -q XFree86 fontconfig freetype
XFree86-4.3.99.6-1
fontconfig-2.2.90-2.1
freetype-2.1.4-1

			Artur