Kradzież klucza dystrybucyjnego GPG

Marek Guevara Braun mguevara w acn.waw.pl
Nie, 1 Cze 2003, 01:33:02 CEST

Tomasz Kłoczko wrote:

> Klucz nie by ł nigdzie rejestrowany.
> Nie mam pojecia jak to technicznie wykonać.

gpg --gen-revoke feedback w pld.org.pl > revocation.asc
i dalej jak podaje dialog gpg (pare razy potwierdzenie, wybranie powodu
odwołania komentarza itp) - otrzymujesz certyfikat w pliku
revocation.asc

Certyfikat ten musisz rozdystrybuować (mail, www, cokolwiek) - ci który
go zaimportują, przy próbie weryfikacji otrzymają stosowny komunikat --
odrzucenie weryfikacji.

Podobnie jak w przypadku importowania zwykłych kluczy/certyfikatów PGP,
certyfikat odwołujący musi być explicite zaimportowany z opcją --import.
Nie jest to automatyczne.

Efektem ubocznym zaimportowania odwołania certyfikatu dla posiadacza
klucza prywatnego jest niemożność podpisywania odwołanym certyfikatem.

--
mguevara