Spamassasin

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Wto, 3 Cze 2003, 10:19:24 CEST

On Tue, Jun 03, 2003 at 09:57:53AM +0200, Sergiusz Pawlowicz wrote:

> to by się dało. a pomoże?

Zawsze trochę. Np. bardzo skutecznie blokowało wirusy z big w boss.com,
gdy tylko ta domena została zlikwidowana. Wirusy te przychodziły potem
do mnie tylko z feedback w pld.org.pl.
Poza tym jest to pewna potencjalna pomoc dla nadawcy - lepiej od razu
zwrócić błąd, niż nie mieć do kogo bounce wysłać jak coś dalej pójdzie
nie tak.

> która konkretnie?

Ja mam:

maps_rbl_domains = relays.ordb.org,socks.relays.osirusoft.com,proxies.relays.monkeys.com

"relays.ordb.org" jest kontrowersyjna, ale "socks.relays.osirusoft.com"
już raczej nie (po co ktoś miałby wysyłać "legalne" majle
z "w3cache...", a też dość skuteczna.

> będzie ciężko - to są listy pocztowe, zatem niektóre
> nagłówki muszą zostać wycięte.

Niby rozumiem, ale nie całkiem. Jaki jest konkretny powód wycinania
Received z majli wysłanych na feedback w pld-linux.org?

> Być może zaproponuję uruchomienie spamassassina na niektórych
> konkretnych aliasach, ale sprawdzam wydajność serwera.

Myślę, że zaproponowane przeze mnie rozwiązania znacznie mniej obciążają
maszynę niż taki spamassasin. Jedynie mogą nieco opóźniać przyjmowanie
wiadomości.

Pozdrowienia,
	Jacek