a propos tagowania, czyli builder -r = kaszana

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Śro, 4 Cze 2003, 23:35:37 CEST

On Wed, Jun 04, 2003 at 10:02:22PM +0200, Bartłomiej Ogryczak wrote:
> Czy builder odpalony z opcją -r usiłuje _wszystkie_ pliki ściągnąć w
> takiej właśnie wersji? Jak w takim razie mam skompilować jakąś sensowną
> wersję paczki, skoro nie ma tagów? Np. w przypadku mozilli najnowszy
> jaki jest, to tag STABLE. W dodatku umieszczony zupełnie bez sensu,
> na wersji 1.3b.

Z 1.3b to ktoś się musiał rąbnąć.

Nie ma tagów, więc ./builder -r jest bezużyteczne.
Trochę może pomóc --date - po podaniu daty np. dzień lub kilka dni przed
rozpoczęciem robienia kolejnej wersji powinna się ściągnąć poprzednia
dokończona.

W ten sposób dzisiaj ściągnąłem nieotagowane evolution 1.2.2
(po podbiciu Version do 1.2.4 nawet się skompilowało - modulo zwalone
gdk-pixbuf z ra/updates/kl^H^Hgeneral, które trzeba było zdowngradować
do wersji z Ra).

Najlepiej dopracowany spec jest chyba do 1.4b - w poprzednich wersjach
za dużo plików było w podstawowym pakiecie, przez co bez -mailnews dało
się uruchomić Messengera... nie działającego.

> Przy okazji - skąd wziąć źródła dla 1.4rc1?

Na razie pewnie z cvs mozilli z jakiegoś taga... albo poczekać, aż
wrzucą oficjalnego tarballa.

> Mały zrzut z prób:
>
> [bart w puter]~/rpm/SPECS$ ./builder -bb -v -r 1.248 mozilla.spec

W ten sposób próbuje ściągać wszystkie źródła z revision 1.248, co nie
ma szans działać.