Teoria spisku

Michał Cieślicki yoshi w aip.pl
Czw, 5 Cze 2003, 00:54:56 CEST

Długie, ale mi się zbierało od jakiegoś czasu, a pisać nie zawsze mogłem.
Sory.

On sob, maj 31, 2003 at 04:12:12 +0200, "[PLD] Marcin Doliński" wrote:
> Czyli tak jak w Debianie. To jest sprawdzone i skuteczne. Tam takie
> pakiety nazywaja sie task-kde, task-gnome etc.

A co sądzicie o takiej metodzie paczkowania wszelkich tematów, skórek,
ikonek, dźwięków, itp, itd., która zakłada robienie osobnego pakietu dla
każdego elementu, więc np:

xmms-themes-dupa-wersja-release
xmms-themes-cos-wersja-release
xmms-themes-niewiemco-wersja-release

i pakiet:

xmms-themes-wersja-release

i zależność byłaby taka, że xmms-themes-wersja-release zawierałaby
Requires do wszystkich pozostałych składowych, a każda ze składowych
miałaby obsoletes dla pakietu zbiorczego? IMHO coś takiego bardzo
porządkuje i ułatwia manipulacje pakietami i unikanie śmietniska na
dysku. Coś takiego zrobiłem w psi-icons.themes (mój pierwszy spec ;) i
widzę, że przetrwało tych parę miesięcy, więc albo to nikomu nie
przeszkadzało, albo nikt nie zauważył. Więc chciałbym po prostu wiedzieć
co o czymś takim myślicie, bo sporo jest pakietów, którym by takie coś
na zdrowie wyszło.

Na sam początek zacząłbym paczkować w taki sposób tematy do kde, karamby
(właśnie się uczę jak to działa i spróbuję takie coś zrobić), gnome,
zestawy ikon, dokumentacje też można w taki sposób ująć (task-doc = man,
man-pages-pl, man-pages-en,howto,mini-howto) a całą resztę także
porozbijać na pakiety i wydzielać strony manuala do osobnych paczek.
Wtedy mielibyśmy np: slrn-pl, slrn-pl-doc, slrn-pl-conf (przykładowe,
zbierane ze źródeł takich jak irc.pld.org.pl, właśnie, gdzie to teraz
będzie?) i jeden pakiet task-slrn-pl, który zawierałby je wszystkie.
Acha i teraz takie pytanie, jak poldek reaguje na sytuację, gdy w ramach
jakiejś instalacji pewien pakiet jest równocześnie wywalany (obsoletes)
i instalowany (Requires)? Taka sytuacja wystąpiłaby gdybym miał
wcześniej zainstalownny pakiet slrn-pl-doc (chciałem poczytać co to
jest, a nie chciałem ściągać całego programu, bo mam modem, albo coś) i
się w końcu decyduję i robię poldek --up -vi task-slrn-pl i w tym
momencie:

task-slrn-pl obsoletes slrn-pl-doc, ale równocześnie go wymaga w
Requires. W takiej sytuacji imho pożądanym działaniem byłoby
przesortowanie sobie operacji i wyzerowanie przeciwstawnych (bo po co to
odinstalować, skoro zaraz będzi ciągnięte)? Jak jest i jak powinno wg
Was być? ;)

I na koniec jeszcze jedno. Zacząłem robić taki moduł do karamby, który
odważyłem się nazwać pld_sys_info.theme :P. Co on ma robić? No właśnie,
w sumie i tak nic nie robi, tylko z założenia miał pokazywać logo PLD,
jakieś podstawowe informacje o systemie (screenshot pod adresem
http://yoshi.2000-plus.pl/shots/pld_own_karamba.png
)

Można tam wrzucić troszkę więcej, np informacje z naszej strony
(sztandarowe wykorzystanie karamby), linki do jakiś waznych spraw, np:
do informacji czym jest PLD, gdzie jest HOWTO, gdzie FAQ, gdzie można
szukać pomocy na jakimś forum dyskusyjnym, jak pomóc, jaki mam numer
konta ;). Można podpiąć to pod jakąś newsownię, ja bym chętnie widział
coś, co pokazuje listę ostatnich 10 zmodyfikowanych specy, żeby można
było potestować i poszukać błędów np. Ale w zasadzie można to
wykorzystać na wiele sposobów, więcej informacji tutaj:

http://karamba.sourceforge.net

Co do loga, to chamsko zerżńąłem z pld-linux.org i po parunastu minutach
walki z gimpem udało mi się włączyć przezroczystość, ale była taka podła
biała obwódka, która na ciemnym tle wyglądała tragicznie. Ktoś potrafi
to zrobić ładniej, bo ja tylko zatarłem na żółto ślady swojej
nieudolności :/

--
join: http://jabber.2000-plus.pl know: http://www.egospodarka.pl
think: http://www.gnu.org hack: http://yoshi.2000-plus.pl/PLD