Superkaramba :)

Michał Cieślicki yoshi w aip.pl
Czw, 5 Cze 2003, 19:50:30 CEST

Troszkę się tym bawiłem ostatnio, spłodziłem nawet takie coś:
http://yoshi.2000-plus.pl/shots/karamba_pld_sensor_devel.png
(oczywiście funkcjonalność pozostawiająca wiele do życzenia, ale..).

Karamba jest fajna i złapałem chyba jej strukturę, tzn z czego jest
zbudowana itd. Więc tak; generalnie karamba to program
/usr/bin/superkaramba i tematy do niej.

rpm -ql superkaramba
/usr/X11R6/share/applnk/Utilities/karamba.desktop
/usr/bin/superkaramba
/usr/share/doc/superkaramba-0.25
/usr/share/doc/superkaramba-0.25/ChangeLog.gz
/usr/share/doc/superkaramba-0.25/README.gz

Niewiele, maleństwo w sumie. Natomiast jeśli chodzi o tematy, to możemy
wyróżnić następujące typy plików:

1. Programy (skrypty perla albo basza), które pobierają content. Na
   razie wiem o dwóch (rdf.pl i same skrypty perla do zasysania).
   YYY... update: do tego są jeszcze jakieś inne w zależności od tematu,
   takowe wtyczki systemowe, ale to w sumie nieważne.
2. Pliki z definicją tematu: dupa.theme
3. Ewentualne loga, obrazki itd itp. (./pics/ || ./pics/)

Ponieważ masa pakietów korzysta z wielu identycznych plików, np: rdf.pl,
calendar.png (to przezroczyste tło), zastanawiam się nad wydzieleniem
tego w taki sposób, żeby pakiet superkaramba.rpm Requires
superkaramba-tools.rpm, na które składałyby się elementy składowe tego
wszystkiego. Cała reszta rozmaitych tematów byłaby trzymana na zasadzie
plik.theme i katalog pics albo Pics (tak są zbudowane przeważnie
tematy). Myślę, że poprawiłoby to troszkę porządek. A teraz
najważniejsze: na dzień dzisiejszy tematy karamby są ładowane do
/usr/share/themes/. To jest ten sam katalog, do którego są ładowane
tematy KDE i GNOME, więc aż się prosi o wydzielenie. Proponuję
/usr/share/karamba/themes. Jak sądzicie?

--
join: http://jabber.2000-plus.pl know: http://www.egospodarka.pl
think: http://www.gnu.org hack: http://yoshi.2000-plus.pl/PLD