RFC: Makra do bcondów (Re: SOURCES: rpm.macros (HEAD))

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pią, 6 Cze 2003, 13:06:30 CEST

On Fri, Jun 06, 2003 at 12:01:36PM +0200, Michal Moskal wrote:
>   %if %{with foo} && %{with bar}
>
> wydaje mi się *znacznie* czytelniejsze od
>
>   %if %{?_with_foo:%{!?_without_bar:1}}0
>
> RFC:
> a) czy to w ogóle ma sens?

Operacje logiczne w %if wyglądają lepiej.
Tylko z wdrażaniem trzeba nieco zaczekać, aż rpm z obsługą tego będzie
gotowy (to co jest w rpm.spec nadaje się tylko do testów - chodzi
głównie o podpakiet utils i nieużywalne polskie tłumaczenia; może
w weekend zdążę to ruszyć?).

> b) wywalić %if{n,}def, %{un,}defined? (nie używane do bcond, ale może do
>    czegoś innego?)

IMO zostawić. Jest parę innych makr w niektórych specach do przekazania
przez --define.