Atuty PLD a marketing ;)

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pią, 6 Cze 2003, 13:52:24 CEST

On Fri, Jun 06, 2003 at 13:01:50 +0200, Paweł Gołaszewski wrote:

> Tia... tyle, że ja cały czas nie rozumiem sensu tego katalogu...

To wymienię z mojego /etc: zshrc (ale shelle lepiej pominąć), yafcrc,
xpdfrc, wgetrc, prozilla.conf, poldek.conf, mailcap, lynx.cfg, irssi,
inputrc, ekg.conf, dict.conf, cdrecord.conf, Muttrc, vim/, X11/icewm
(ale z X11 też może pominąć).

Są to te konfiguracje, które użytkownik ma w ~/.programrc czy
$HOME_ETC/.programrc. Czyli _domyślna_ konfiguracja mutta, _domyślna_
konfiguracja slrn, _domyślna_ konfiguracja tina, _domyślna_ konfiguracja
lynxa, _domyślna_ konfiguracja elinksa, _domyślna_ konfiguracja ekg,
_domyślna_ konfiguracja wgeta, _domyślna_ konfiguracja yafc, _domyślna_
konfiguracja prozilli, _domyślna_ konfiguracja xpdf, _domyślna_
konfiguracja ncftp, _domyślna_ konfiguracja irssi, _domyślna_
konfiguracja BitchX.

Krótko: _domyślne_ konfiguracje programów _użytkowników_. W
przeciwieństwie do _obowiązujących_ konfiguracji _systemu_, czyli
apache, postgres, sendmail, pam, passwd, groups, syslog, cron,
resolver, DNS, LPRng/Cups, fstab, modules.conf, lilo, ld.so.conf,
inittab, sysconfig/ etc.

> szczególnie, że przesiadający się debianowcy będą mieli problem - tam ten
> katalog służy do tego mniej więcej co u nas sysconfig

To, że w Debianie zrobili coś nielogicznego, nie jest argumentem.

Domyślna konfiguracja to taka, którą użytkownik może sobie zmienić i
wtedy przestaje być domyślną. Robi to w swoim katalogu domowym.

Debianowe /etc/default chyba powinno służyć za źródło, z którego admin
bierze konfigurację, modyfikuje ją i dopiero umieszcza we _właściwym_
miejscu. Że zrobili inaczej - niech oni się z tego tłumaczą.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>           USA sux
      http://mops.uci.agh.edu.pl/~gotar/