[wydawanie pld / nowe wersje]

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Sob, 7 Cze 2003, 12:56:32 CEST

On Fri, 6 Jun 2003, Cezar Cichocki wrote:
> Tak sobie troszkę "food for thought" wygenerowałem... Ja wiem że jestem
> obrzydliwie racjonalny ale takie już moje skrzywienie ;-) ZDECYDOWANIE
> proszę o opinnie! Sergiusz poruszył bardzo ważny temat!
> - Ale CO będzie co kwartał? Rozumiem że subwersja określona w TODO?
> - Na jakiej podstawie będzie tworzone TODO? Rozumiem że CDG zatwierdza
> kierunek ale KTO go będzie określał? Jakie są założenia strategiczne?
> Czy jest już jakaś spójna koncepcja?

Narazie wygląda na to, że brak jej.
Ogólnie przez nastrój rewolucyjny bardzo dużo pary twórczej poszło w
gwizdek i jeszcze trochę pójdzie, ponieważ jest trochę rzeczy do
załatwienia...

> - Co z łatkami do wersji poprzednich (vide security)? Jakiś mechanizm
> utrzymywania STABLE i DEVEL?

Dokładnie o to chciałem zapytać.

> - Kto będzie odpowiadał za łatanie mrożonki z poprzedniej subwersji?
> Domniemuję że wydawca wersji?

I ile czasu będziemy ją utrzymywać?

>  Czy (mówiąc językiem wojskowych) wydawca ma określać jedynie taktykę
>  czy też również strategię rozwoju? Kto określa plany długofalowe (jeśli
>  takowe mają być ustanawiane rzecz jasna)? IMHO delegowane winno być
>  CDG, albo komitet z CDG albo ktoś z CDG albo jakoś tak...

CDG.

>  A propos kernela - w tzw "komercyjnych dystrybucjach" zwykle pojawieniu
>  się nowego jądra towarzyszy pojawienie się nowej wersji dystrybucji.

Na 2.6 można śmiało przechodzić najszybciej jak to będzie tylko możliwe.

>  Czy taki schemat będzie stosowany? Różnice między 2.6 a 2.4 będą
>  większe niż pomiędzy 2.4 a 2.2 - co z tym fantem zrobić? Kiedy przejść
>  na nowe jądro? Czy czekać na stabilizację kernela na x86
>  (najpopularniejsza platforma) czy też na wszystkie platformy? Jak to
>  rozegrać?

Cały czas tutaj propaguję 2.5 - bo uważam je za cholernie stabilne.
Owszem, niektórzy mają problemy, ale dopiero teraz zostało ogłoszone na
lkml bug-hunting i zmniejszanie listy must-do. Tu nie ma co czekać tylko
używać :)

> Mam wrażenie że szlaku nie widać :-( A EP09 przepala mazut pędząc do
> przodu - i oby jej się tory nie skończyły :-(

Chaos porewolucyjny jest rzeczą naturalną.

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...