skrypty builderó

Sob, 7 Cze 2003, 23:00:33 CEST

> Czekanie na przejście test -> ready jest IMHO nierealne, np. libtool ma
> req-eq na gcc. I co przebudowujemy gcc i przerzucamy od razu do ready?
> Przecież nie ma tam jeszcze libtoola. A w ready/ miały być pakiety spójne
> pod względem zależności afaik.

Nie, ready mialo byc przechowalnia w ktorej pakiety czekaja *tylko* na
spelnienie zaleznosci i podpisanie.
Po tym mialy byc (mniej lub bardziej automatyczne) przesuwane do glownego
drzewka + updates.

> AFAIK Pliki konfiguracyjne mają na builderach minimalne znaczenie, może
> poza /etc/resolv.conf etc. W pakietach powinny być takie pliki konf,
> żeby builder mógł na nich działać. Jakaś działająca domyślna konfiguracja.

Chodzi mi o te pliki %config, ktore sa modyfikowane przez skrypty
(rejestracja xml, scrollkeepera, uzytkownikow, grup itd.)

> A co do skryptów -- fakt, mogą się wywalić, mogą zrobić coś dziwnego
> etc. Mogą zostać jakieś śmieci. Ale przecież dokładnie to samo się
> dzieje w wypadku ręcznego instalowania pakietów.

Ale wtedy to widzisz i mozesz recznie poprawic.
No nic, wyjdzie w praniu.

> Ciężko wymusić, by zlecenia dochodziły w kolejności wysyłania,
> szczególnie, jeśli wysyłających jest wielu. Ale IMHO kluczowa kwestia to
> *taka sama* kolejność na wszystkich builderach. To na pewno rozjedzie
> się przy zleceniach o wyższym priorytecie, ale to musimy przeboleć.

Nierzadkie sa przypadki, ze alpha budowala 10s (bo nie wspierana w pakiecie
architektura), ix86 i ppc ~ 1-2h, a sparc >24h bo sie budowanie poprzedniego
pakietu zapetlilo, a kloczek mial wolne...

> Natomiast dla pozostałych pomysł jest taki: zlecenia wysyłamy na
> srcbuilder. Kolejność dochodzenia do niego jest obowiązująca. On buduje
> srpm, wystawia je.
>
> Natomiast zlecenia dla innych builderów wystawia via http, wysyłając
> tylko pocztą powiadomienie: ,,są nowe zlecenia''.
>
> Po http wystwiony jest plik ze wszystkimi zleceniami z ostatnich
> (powiedzmy) 30 dni.  Każde opatrzone numerem kolejnym, a buildery
> pamiętają jaki był numer ostatnio przetwarzanego zlecenia.

Gdzie bedzie to http ?
Jak administrator buildera moze wykluczyc budowanie okreslonego zlecenia na
builderze? (np. na mifgate XFree mozna bylo budowac tylko recznie,
zatrzymujac co jakis czas budowanie - inaczej byl murowany wysyp jadra)

Jesli sie nie da, to ja nie wpuszcze takiego budowania do siebie.

> Oczywiście z tym pliku opisane są również grupy zleceń.

> Trzeba killnąć, nie wiem jaki to ma związek z doinstalowywaniem BR.

> Magiczny komentarz w specu. Przynajmniej będzie wiadomo które to.

> Ja mogę zrobić skrypty, na RM się nie nadaje.

Masz propozycje ?
Mam niejasne wrazenie, ze bedzie to osoba "z lapanki" :(
I po co byla ta cala nieprzygotowana "rewolucja"...

  phone (48)(58) 347 14 61