SELinux

Michal Zawalich michuz w linux.ipartner.com.pl
Nie, 8 Cze 2003, 12:58:42 CEST

W liście z nie, 08-06-2003, godz. 12:37, Paweł Gołaszewski pisze:

> Ale w 2.5/2.6 to w niczym nie przeszkadza, że będziemy mieli by default
> włączone takie zabawki, bo masz security schemes w modułach. Nie pasuje
> selinux? Nie ładujesz - bierzesz normalne linux_priv. Masz ochotę na
> lids-a? proszę bardzo.
>
> To jest właśnie jeden z power-ów w 2.5, który mi się podoba jak cholera...
Lids i openwall są w modułach natomiast selinux nie. Ale z tego co wiem
dopóki selinux działa w trybie permitive kernel zachowuje się po
staremu. Natomiast security zaczyna się jeśli przełączy się w tryb
enforced specjalnym programikiem. W tej chwili właśnie pracuje na
kernelu z zaaplikowanym selinux i czystym nest (bez zadnych patchy
selinux) i jak na razie wszystko działa jak nalezy (tj. po staremu). Z
tego wszystkiego wyciągam wniosek że lęki mmazura są nieuzasadnione :)

> W 2.4 proszę mi jednak tego nie wprowadzać, bo brakuje modularyzacji.
> Naprawdę wielu ludziom selinux nie będzie pasował (mi na desktopie też na
> pewno nie będzie się podobał...)
Niestety racja.

Pozdrawiam.
Michał Zawalich