Atuty PLD a marketing ;)

Michał Cieślicki yoshi w aip.pl
Pon, 9 Cze 2003, 09:55:32 CEST

On pon, cze 09, 2003 at 12:44:20 +0200, Bartłomiej Ogryczak wrote:

> Różnie bywa.

Różnie bywa, ale mnie męczy dyskusja z takimi, za przeproszeniem,
jełopami jak Wasyl albo WO.

> Główne zastrzeżenia były tam co do metodologii rozwijania PLD. To mam
> nadzieję po rewolucji ma szanse się zmienić. Np. jednym z zarzutów był
> brak dokumentu, który właśnie tworzysz.

No to mam nadzieję, że spotka się z to jakąkolwiek aprobatą publiki z
pcoa :)

> Co do eksponowania zalet PLD, to tego zbyt wiele ponad to co napisałeś
> nie zauważyłem. Ale bardzo dobrze tam widać, że zbytnie skupianie się
> na eksponowaniu dupereli (typu szybciej działające initscripty) działa
> wręcz jak antyreklama. Jeśli chodzi o zalety, to na p.c.o.a chwalono

Być może ktoś zrobi kiedyś bsd-style init scripty, nie wiem jakby to
można zintegrować z chkconfigiem, także nie wiem jaki to ma sens, ale
jakby ktoś chciał coś takiego zrobić i nie gryzłoby się to z resztą
rzeczy, to czemu nie? Ale to i tak gdybanie na razie :)

> zmodularyzowane pakiety apache i kernela. Warto też wspomnieć, że
> skoro distro robione jest w Europie, to deweloperzy nie muszą przejmować
> się amerykańskim prawem patentowym. A to pozwala dołączyć do dystrybucji
> oprogramowanie, którego w amerykańskich distros nie ma. Tylko ten

Co na przykład? Bo wiesz, problem (z mojego punktu widzenia) nie polega
na tym, że distro jest robione w europie, tylko że jest poza nią także
używane. Czy nikt z użytkowników nie będzie miał z tego tytułu
problemów?

> fragment trzeba by jakoś tak sformułować, aby nikt nie odniósł wrażenia,
> że coś w PLD jest nielegalnego.

No właśnie. IMHO na dzień dzisiejszy jest to kwestia mnie istotna od
pozostałych, ale dobrze, że zwracasz na nią uwagę.

> Swoją drogą nie musisz pisać tylko o rzeczach, których u nikogo innego
> nie ma. Wystarczy, że nie ma ich np. w RH.

Zastanawiałem się nad zrobieniem tablicy porównującej co gdzie jest, na
zasadzie takiej mniej więcej:

what     | RH | Debian | Gentoo | MDK | bleh | PLD
foo      | y  |   n    |   n    |  n  |  n   |  y
bar      | n  |   n    |   n    |  n  |  n   |  y
bas      | n  |   y    |   n    |  n  |  n   |  y

itd. Do tego wyjaśnienie czym jest foo, bar i bas, na zasadzie takiej
jak wskazywały dotychczasowe moje pytania w tym wątku. Jak sądzicie?

--
join: http://jabber.2000-plus.pl know: http://www.egospodarka.pl
think: http://www.gnu.org hack: http://yoshi.2000-plus.pl/PLD