Logowanie fsck i rc-scripts

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Nie, 8 Cze 2003, 20:02:37 CEST

Czesc

   Dawno temu, kiedy bawilem sie RH (nie wiem, czy maja to teraz) byl
tam jeden bardzo przydatny ficzer: jesli maszyna byla zle wylaczona
("z hebla") i fsck przy starcie obmacywal dyski, to wyniki jego
dzialania byly dumpowane do logu systemowego. W ten sposob mozna bylo
sie zorientowac czy byly jakies problemy, czy naprawial jakies
uszkodzenia itp. W PLD tego niema. Nie daloby sie tego
zaimplementowac? Nie wiem jak to bylo robione w RH (w koncu /var przy
sprawdzaniu musi byc RO).
   Druga sprawa tez jest zwiazana z rc-scripts. Co z poprawkami, ktore
bootuja system po naprawieniu FS? Jak narazie kazda awaria zasilania
powodujaca wylaczenie serwera konczy sie zatrzymaniem pracy na
komunikacie o koniecznosci zrestartowania maszyny. Podobno rc-scripts
bylo na te okolicznosc naprawione, ale tylko w CVS.

Pozdrawiam
Beorn

Daniel `Beorn' Mróz      <beorn w alpha.pl>       http://127.0.0.1/beorn
GCS/E d-(pu) s-:- a--@ C++++ UL++++$ P+++ L+++ E--- X W+>++ N+++ o? K-
w---  O M- V- PS PE- !Y PGP+ t- 5- R tv-- b+ DI++ D+++ G++ e h! r++ y?