nowe skrypty builderów: status & rfc

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Śro, 11 Cze 2003, 10:46:42 CEST

Nowe skrypty do builderów są już dość zaawansowanej postaci. Niedługo
powinny osiągnąć pełna funkcjonalność obecnie używanych (z małymi
rozszerzeniami).

RFC do dwóch spraw:

1. Tak sobie myślę, nad czymś takim, że ze zleceniem budowania można
   można by wysyłać zlecenie upgrejdu.

   Jeśli upgrejd danego pakietu zepsułoby zależności, to to co się
   zepsuło jest wyinstalowywane. Np. budujemy nowe gcc, próbujemy
   upgrejdować a tu się o libtoola pluje, to wywalamy libtoola.

   Oczywiście dodatkowo byłoby instalowanie brakujących BR.

   Przy wyinstlowywaniu byłyby zabezpieczenia, żeby nie wyinstalować
   poldeka i rpm-build.

   O ile nie jest to dobre do sprawdzania czy BR są kompletne, to na
   pewno nadaje się na buildery produkcyjne, bo właśnie to co opisałem
   robi się ręcznie. No, chyba, że posiłkujemy się --nodeps.

2. Grupy zleceń. Zrobiłem coś takiego jak grupa zleceń. Działa to tak,
   że pakiety z grupy są budowane po kolei, na raz. Jeśli budowanie
   któregoś się wywali to przerywamy budowanie grupy.

   Miało to w zamyśle służyć do obsługi sytuacji: zmienia się biblioteka
   foo, to szukamy wszystkiech pakietów które od niej zależą, podbijamy
   release i puszczamy jako grupę.

   Tylko, że to jest głupie, bo jeśli budeje się biblioteka, i 10
   pakietów a 1 nie, to się wszystko wywala i pliki idą w /dev/null.

   Grupa powinna być grafem acyklicznym a nie listą tak jak jest
   teraz. Znaczy przy każdym pakiecie z grupy powinno być napisane od
   których pakietów z grupy zależy i na tej podstawie powinna być
   podejmowana decyzja o budowaniu. No i oczywiście wywalenie budowania
   jednego pliku nie powinno powodować przekierowania wyników reszty
   grupy do /dev/null.

   Mówię z sensem?

No i prosze popatrzeć na TODO i pisać tutaj wishes ;-)

--
: Michal Moskal :: http://www.kernel.pl/~malekith : GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: PLD Linux ::::::::: Wroclaw University, CS Dept : {E-,w}-- {b++,e}>+++ h