nowe skrypty builderów

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Śro, 11 Cze 2003, 11:21:46 CEST

On Wed, Jun 11, 2003 at 11:03:05AM +0200, Andrzej Krzysztofowicz wrote:
> Przychodzi mi do glowy taka sytuacja:
> - zainstalowales nowe gcc, wyinstalowales libtoola, chcesz przebudowac
>   libtoola, a on ma np. BR: libtool... Co zrobi automatyka ?

Nie ma :-) A przynajmniej nie powinien mieć.

Automatyka przy budowaniu libtoola spróbowałaby wtedy go zainstalować,
co by się nie udało.

> - dopuszczasz w automatyce polecenie zainstalowania konkretnej wersji
>   pakietu (ver-rel) ?

Tak, ale nie jako część zlecenia, tylko jako komendę dla buildera
(builder ma w założeniu przyjmować zlecenia (jako grupy) oraz komendy).

> Tylko, ze takie "grupy" beda mialy zazwyczaj wewnetrzne zaleznosci typu
> przebuduj A, zainstaluj A, przebuduj B, przebuduj C, zainstaluj C,
> przebuduj D, zainstaluj B i D, przebuduj E, ...
>
> (nowe B jest w konflikcie ze stara wersja D, a D wymaga B i C)
>
> Masz koncepcje jak to opisac ?

Sama instalacja pakietów wychodzi z BR: albo ze zlecenia upgrejdu po
budowie. A zależności będą przeważnie wyglądać tak:

A jest wymagane przez B1 ... BN, i jeszcze kilka Bi ma podwieszone
jakieś drzewa zależności. Jeśli zlecenia byłby puszczane automatem, to
będzie trudno wygenerować coś innego niż samo A i {Bi}.

> Dodam, ze tego typu zaleznosci dotychczas byly najczesciej wylapywane
> dopiero po poslaniu na buildery... (w nowej wersji zostala dodana zaleznosc,
> ktora umknela upgrejdujacemu i wyszla przy "autoreqdep")

Myślę, że nie ma co przesadzać ze skomplikowaniem tego mechanizmu, jeśli
będzie działać dla większości przypadków to i tak będzie nieźle.
Bardziej skompilikowane przypadki, jeśli się wyłożą, można puszczać
ręcznie i czekać na wyniki (tak jak teraz).

--
: Michal Moskal :: http://www.kernel.pl/~malekith : GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: PLD Linux ::::::::: Wroclaw University, CS Dept : {E-,w}-- {b++,e}>+++ h