/home/services vs. /var

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Wto, 17 Cze 2003, 14:28:17 CEST

On Tue, Jun 17, 2003 at 02:14:49PM +0200, Radosław Kintzi wrote:
> Witkam
>
> Wrzuciłem do PLD-doc plik services_vs_var.txt. Zawiera on opis problemu,
> moje przemyślenia i wynikające z nich propozycje przeznaczone do dalszej
> dyskusji i uszczegółowienia.

Już pozwoliłem sobie zrobić poprawki pod kątem FHS (2.2) :)

> ps. nie bijcie :)

E, dobrze, że coś takiego powstaje.

Ja bardziej bym się skłaniał ku pozostawieniu /home/services/* do użytku
administratora usługi (przydatne w przypadku np. pakietów postgresql, inn),
natomiast dane do /var/lib/*.

Co do "Jeżeli dane nie mogą być modyfikowane przez użytkowników usługi"
- dla podanych przykładów (http, ftp) to zależy od konkretnego
przypadku, zasoby mogą być generowane przez jakieś programy, choćby
z crona, co sugeruje /var.