cyrki z rpm

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Czw, 19 Cze 2003, 22:19:05 CEST

On Thu, Jun 19, 2003 at 09:58:00PM +0200, Adam Gołębiowski wrote:
> [adamg w ankh RPMS]$ sudo rpm -Uhv vim-6.2.014-1.i686.rpm
> błąd: Niespełnione zależności:
>         vim-rt = 6.2.014 jest wymagany przez vim-6.2.014-1
>
> [adamg w ankh RPMS]$ rpm -q vim-rt
> vim-rt-6.2.014-1
>
> [adamg w ankh RPMS]$ rpm -q rpm
> rpm-4.3-0.20030610.9
>
> Po zainstalowaniu z --nodeps oczywiście działa i to całkiem zgrabnie.
> Jakiś znany bug? A może dość specyficzny feature?

Znane już. Trzeba pisać X = %{epoch}:%{version} zamiast X = %{version} dla
wszystkich X, które mają pole Epoch.

Przy okazji można się zastanowić, czy nie dopisywać -%{release} przy
zależnościach w ramach jednego speca - przez to, że jest normą jest sama
wersja, nikt nie pamięta o dopisywaniu %{release} w przypadkach kiedy to
konieczne (choćby... przy przenoszeniu pliku między podpakietami
- dopiero teraz sobie zdałem z tego sprawę) i mogą być różne problemy,
jeśli po takich zmianach ktoś będzie miał podpakiet z innym release.

Ale czy %{version}-%{release} ma być normą do używania wszędzie -
niniejszym RFC.