cyrki z rpm

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Pią, 20 Cze 2003, 12:27:11 CEST

On Fri, Jun 20, 2003 at 09:29:35AM +0200, Tomasz Pala wrote:

> A better robust than rational też? Zależności powinny być wpisane takie,
> jakie są w rzeczywistości

Powinny.

Ale jak sobie to wyobrażasz w praktyce? Jest sobie np. pakiet static, z R:
%{name}-devel == %{epoch}:%{version}-%{release}. Przy każdym upgrejdzie
sprawdzać czy w pakiecie devel coś się zmieniło i jeśli nie to dawać R:
%{name}-devel >= %{epoch}:2.3 ?

To jest nierealne.

> - na przykład wczoraj podniosłem wersję zsh.
> Stare zsh-completions nie chciały zostać bez starego zsh, podczas gdy na
> prawdę taki wymóg nie zachodzi. W tym wypadku problem leży w tym, że
> część funkcji jest dostarczanych przez sam pakiet zsh a nie wiem, czy są
> one kompatybile wprzód, ale przypadków mniej jednoznacznych nie braknie.
> Jedną z wymienianych zalet PLD jest rozdrobnienie pakietów. Dodając na
> wszystko _zbędne_ requires możemy zacząć te pakiety wrzucać do jednego
> pld.spec.

To nie jest zbędne requires, tylko zbędnie ścisłe. Wciąż możesz mieć
mało pakietów tylko przy upgrejdzie zaciągną Ci się takie same pakiety
jak już miałeś.

Może zresztą jakoś z tej strony na to spojrzeć. Np. dla każdego pakietu
policzyć md5 z istotnych informacji (nazwy, zawartość plików, skrypty)
i jeśli md5 się nie zmieniło nie upgrejdować? Ale to tylko luźny pomysł
:-)

--
: Michal Moskal :: http://www.kernel.pl/~malekith : GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: When in doubt, use brute force. -- Ken Thompson : {E-,w}-- {b++,e}>+++ h