cyrki z rpm

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Sob, 21 Cze 2003, 17:17:04 CEST

On Thu, Jun 19, 2003 at 11:10:56PM +0200, Tomasz Pala wrote:
> [...]
>
> Normą - nie. Bo zbyt często podpakiety są tylko pasywnymi zasobami do
> programu i zaaplikowana łata nie ma na nie wpływu, a generowałaby zbędny
> narzut na ściąganie i upgrade'owanie. Zależności powinny być
> _rzeczywiste_.

A jesteś w stanie tego dopilnować, jeśli standardem pozostanie %{version},
a nie %{version}-%{release}? Ja nie.
Za to zauważyłem, że części problemów jakie kiedyś były przy wydzielaniu
podpakietów dałoby się uniknąć właśnie w ten sposób (ale takie dokładne
zależności musiałyby być także w starszych releasach dla danej wersji,
a nie tylko po zmianie podziału).

Żeby nie dyskutować tylko teoretycznie - czy jest ktoś, kto korzysta
z tych luźniejszych zależności?
Ja zawsze uaktualniam komplet podpakietów, więc nie nadziałem się na
problemy, z których sobie niedawno zdałem sprawę.

Z luźniejszych zależności skorzystałem może parę razy, w przypadku
pakietów nie budowanych standardowo (typu php-oracle).