pam i libcap

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Czw, 26 Cze 2003, 15:35:15 CEST

Primo zaglądając na kernel.org tam gdzie jest libcap się mocno zdziwiłem.
Najnowsza wersja to 1.10 z drzewka 2.4. My natomiast używam 1.92 (które nie
istnieje według katalogów jakie są na kernel.org) z drzewka 2.2. Chciałem to
zupdejtować na drzewko 2.4, ale stwierdziłem, że updejt polegający na
zmniejszeniu wersji raczej narażałby mnie na okrzyczenie. Więc mógłby się
wypowiedzieć ktoś mądrzejszy?

Druga sprawa. Podobno wyszedł nowy pam z jakimś securityfixem (przy czym test
case tego security buga u mnie nie działał... grsec :)? Co na to nasi
specjaliści?

I byłbym zapomniał. Musiałem dodać do opcji kompilacji opie i libcapa (oba
używane przez pama) -fPIC. O ile mi wiadomo ma to wpływ na generowany kod...
jakiś kompilatorospecjalista mógłby powiedzieć, czy jest niejako wymagane,
żeby na reszcie arch też to przebudować z tą opcją? Bo mi się wydaje, że jak
później będzie trzeba zupdejtować libcapa, a opie będzie nadal bez fPICa to
mogą być jaja. Ale to imho.