/usr/lib64

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Pią, 27 Cze 2003, 14:01:56 CEST

On Fri, Jun 27, 2003 at 01:07:38PM +0200, Jakub Bogusz wrote:

> Na razie nie mamy takich maszynek (G5 w nowych Makówkach? IBM chyba też
> coś kombinował, ale nie wiem czy już seryjnie produkuje).
> To samo chyba będzie w IA64 i x86-64?

Pogooglowałem trochę i chyba nie. Kod 64 bitowy na tych maszynkach
powinien być szybszy. Znalazłem nawet jakieś benchmarki, Itanium 667MHz
było wydajnością (w kodzie 32 bit) coś około Pentium 200 :-) Co do
Opteronów[*], AMD chwali się, że są bardzo szybkie pod windowsami 2003, a
one chyba nie umieją x86_64, więc pewnie nieźle sobie radzą w kodzie 32
bitowym.

Zasadniczym zyskiem na tych maszynkach jest więcej rejestrów (baaaardzo
dużo rejestrów) w trybie 64 bitowym. W sparcu czy ppc wygląda to trochę
inaczej -- tam obie architektury są zbliożone i miarę normalne.

Dodatkowo od strony optymalizacji w kompilatorze, x86_64 jest znacznie
milszy niż ia64.

[*] x86_64 to architektura (tak jak x86), Opteron (dawniej SledgeHammer)
to nazwa procesora w tej architekturze na serwery i workstacje, Athlon 64
(dawniej ClawHammer) to x86_64 na desktopy. Coś jak Athlon/Duron teraz.

--
: Michal Moskal :: http://www.kernel.pl/~malekith : GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: When in doubt, use brute force. -- Ken Thompson : {E-,w}-- {b++,e}>+++ h