[SPECS] Zope i okolice

Adam Szpakowski worf w optics.polsl.gliwice.pl
Pią, 27 Cze 2003, 23:34:50 CEST

Witam,

Zrobiłem porządki w głównym specu Zopa (Zope.spec) i napisałem kilka z Zope
związanych. Są to:

Zope-CMF.spec
Zope-Formulator.spec
Zope-Plone.spec

Główny spec Zopa też w zasadzie napisałem od nowa bazując po trochu na tym co
w było i na nowych specach dla RH9 (autorstwa człeka z DZUG) i SUSE.

Całość jest dostępna pod: http://adam.szpakowski.name/zope/CVS/

Spece pisałem opierając się na dokumentacji z develmanual-packages.html z
dawnej strony pld.org.pl. Przeglądnijcie proszę czy to co zrobiłem ma ręce i
nogi. Jest to moje drugie podejście do speców w ogóle (a pierwsze w miarę
świadome :-) ) więc pewnie roją się od błędów. Prosze o uwagi coby w
przyszłości się z błedami nie powtarzać (i oczywiście robić nowe :-)).

Prosze aby po przetestowaniu ktoś w RW commitnął je do CVS-a. Tutaj też
pytanie jak opisać zmiany do changelogu? W nowych specach nie ma problemu (po
prostu init version), ale wyliczać zmiany w Zope.spec to chyba nie jest
najlepszy pomysł. Może coś w rodzaju massive changes?

Ponieważ sam z Zopa mocno korzystam, to postaram się opiekować tymi zasobami i
je konsekwentnie rozszerzać oraz utrzymywać wzajemne zależności. Kilka
produktów, które używam jest w kolejce do zaspecowania. Jesli ktoś ma pomysł
co do tej listy dorzucić to proszę o info.

Kilka uwag do speców:

- Napisana od nowa jest całość związana z odpalaniem Zopa. Dorzucony plik
konfiguracyjny do /etc/sysconfig/zope i nowy zope-zserwer bazujący na
rozwiązaniu dla RH9,

- Wydzielona dokumentacja dla Zopa i produktów.

- Upgrade Zopa do 2.6.2b2. Co prawda to beta, ale według opinii na liście Zopa
działa bardzo stabilnie i jest ogólnie zalecane.

- CMF jest ustawiony na 1.3.1 choć działa też dla 1.4. Jest to konieczne bo
znany jest bug powodujący że najnowsze Plone 1.0.3 nie działa z 1.4.
DCWorkflows jest brane z Plone 1.0.3 i zakomentowane w CMF.

- Formulator wydzieliłem zarówno z CMF-u jak i Plona, gdyż rozwija się w
zasadzie zupełnie niezależnie a i tak na któryś z nich by się trzeba
zdecydować.

- Produkty Zopa (inne niż core) lądują w /var/lib/zope/Products. Jest to
zalecane podejście... umozliwia "przekrywanie" produktów z rdzenia.

- Produkty nie sa wstępnie kompilowane. Zalecane jest aby były kompilowane
przy pierwszym uruchomieniu Zopa z danym produktem. Produkty są jako noarch.

- Nie wymuszam restartu Zopa po instalacji nowego produktu. Jest to wymagane,
ale automat jest kiepskim pomysłem. Najlepiej robić to ręcznie i świadomie.

- Podbiłem wymagania Zopa co do Pythona na 2.2.2... przy 2.2 działa, ale są
problemy z nowszymi produktami i pewnymi operacjami na stringach.

Pozdrawiam

--
Adam Szpakowski
Silesian University of Technology - Institute of Physics