[SPECS] Mantis

Andrzej Krzysztofowicz ankry w mifgate.mif.pg.gda.pl
Pon, 30 Cze 2003, 22:37:34 CEST

> No tak - słyszałem już o hipotetycznych możliwościach ustawienia tej
> zmiennej :-), jak np. ustawienia przez chińskich adminów w celu
> szkolenia się w PL komunikatach :)
> Troche mnie to dziwi, bo w takim razie nie ma nigdzie określone w
> jakim środowisku językowym chce pracować root?

Jezyk uzywany przez root-a jest jego prywatna sprawa. I ustawieniom
systemowym nic do tego. Inna sprawa, ze w przypadku ustawienia czegokolwiek
innego niz "C" moga byc jaja.

> znaczy, cytując klasyków: sami robimy sobie problemy :-)

znaczy jesli chcemy cos takiego wspierac, to trzeba opracowac specyfikacje
rozwiazania.

> ale jak rozumiem nie ma zwyczaju robić takich rzeczy z poziomu spec'a
> w PLD... OK - moze zrobie bconda, czyli zawsze będzie po angielsku, bo
> nikt z tego i tak nie będzie korzystał :-)
>
> A tak przy okazji skąd zatem RPM wie jaki język wybrać przy
> wyświetlaniu "description" np. przez Poldka? - bo może ten chiński
> admin po to sobie ustawia zmieną LANG żeby właśnie widzieć ten dziwny
> język w największej ilości aplikacji? ;-)

Powinien wybrac ustawione aktualnie dla sesji locale. On to ma _wyswietlic_
a nie _zainstalowac_ .

> Przydałby się jakiś mechanizm który jednoznacznie określa ewentualne
> preferencje językowe skoro zmienna LANG tego nie robi....
> Prosze o wskazówki, bo zostawienie tego jak jest w źródłach jest moim
> zdaniem chowaniem głowy w piasek :-)

Robi, robi.
Tylko trzeba umiec odroznic ustawienie ogolnosywtemowe od ustawienia dla
sesji.
Wskazowki podalem wczesniej: rozne warianty lokalizacji komunikatow.
Trzeba tylko wybrac najlepszy, zaimplementowac i uzywac. W tej kolejnosci.
(Po drodze przydaloby sie udokumentowac...)

  tel.  (0-58) 347 14 61
Wydz.Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Gdanskiej