KK: newcvs.pld.org.pl

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Nie, 2 Mar 2003, 10:08:59 CET

On Sun, Mar 02, 2003 at 10:02:22AM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:
> Powidziałbym, że używanie niezarejestrowanedo w DNS adresu naraża na tego
> typu obstrukcję nie tylko w tym ale także w wielu innych przypadkach
> (dotyczy to szczególnie np. dostępu do hostów udosepniajacycj relaing
> SMTP) czyli wykonać prędzej czy później i tak rejestracje trzeba.
> Rejestracja w DNS wcale taką skomplikowaną czynnościa nie jest.

Spróbuj to wytłumaczyć niektórym ISP (niektórzy wydają się nawet nie
mieć pojęcia o tym co to jest revDNS). Nie każdy user (nawet będący
developerem PLD) ma bezpośredni wpływ na swój revDNS. A w wielu
miejscowościach po prostu nie można wybrać innego ISP (nie płacąc
tysięcy złotych za łącze).

revDNS jest przydatny do śledzenia nadużyć, ale wcale nie daje dużo
więcej niż sam adres IP, więc jestem przeciwko takim ograniczeniom.

Pozdrowienia,
        Jacek