problemy z libtoolem (Re: ffmpeg sie nei buduje na athlonach (libtool bug?))

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Nie, 2 Mar 2003, 16:46:02 CET

On Sun, Mar 02, 2003 at 12:35:26AM +0100, Piotr Szymański wrote:
> Hi,
> Mam problem z ffmpeg, moglby ktos zajrzec? To jest tylko na athlonach bo tylko
> tam libtool wymaga --tag.

Na athlonach zdaje się, że do niedawna było inne %{__cc}?
Po zmianie %{__cc} lub wersji gcc trzeba libtoola przebudować.

Inna rzecz, że u mnie problem w ogóle nie wystąpił - i to jest błąd
chyba na etapie budowania rpm-a (zależność od środowiska budowania).
Zawartość makr %{__cc} i %{__cxx} wpadających do /usr/lib/rpm/macros
zależy od ustawiania tych makr w poprzednim rpm-ie.
U mnie zawsze było gcc i g++.
Gdzieś te makra trzeba wymusić.

PS.
> libtool --mode=install --tag CXX install libavformat.la

Dla kodu w C poprawnym tagiem jest CC, a nie CXX!
Ten drugi powoduje linkowanie bibliotek i binarek z -lstdc++.