nazewnictwo pakietów z modułami do jądra

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Nie, 2 Mar 2003, 17:38:02 CET

On Sun, Mar 02, 2003 at 04:24:42PM +0100, Adam Gołębiowski wrote:
> Mam takie pytanie, jak powinny się nazywać pakiety ze sterownikami?
> Bo nie jest to do końca sprecyzowane:
>
> ltmodem.spec:
> #v+
> %package -n kernel-net-ltmodem
> Summary:	Kernel module for Lucent modems
> #v-

IMO powinno być -char-

> podczas gdy pierwsza wersja slmdm.spec używała nazewnicta:
> #v+
> %package kernel-char-slmdm
> Summary:	Linux kernel drivers for Smart Link soft modem
> #v-

-n kernel-char-* (było dobrze, podobnie jak parę innych rzeczy zepsutych
przez wepchnięcie speca bazowanego na oryginalnym zamiast tym co było)

> No i pytanie - jak owe pakiety winny być nazwane?

Sterowniki do win-"modemów" to zazwyczaj sterowniki urządzeń znakowych
(portów szeregowych), a nie interfejsów sieciowych - więc raczej
-n kernel{,-smp}-char-*

A tak przy okazji - po co @%{kernel_ver_str} w nazwie .src.rpm-ów?
Dotyczy to wszystkich pakietów z Name takim, jak nazwa pakietu
z modułami UP.