nazewnictwo pakietówz modułami do jądra

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Czw, 6 Mar 2003, 21:48:43 CET

On Wed, Mar 05, 2003 at 10:44:19AM +0100, Jarosław Kamper wrote:

> iptables (inna wersja dla 2.4.18 inna dla 2.4.19),

Binarny pakiet tak, źródłowy nie (z --without patchedkernel, bo bez tego
wymaga konkretnej wersji netfiltera, a nie jądra)

> i2c (2.7.0 jest tylko
> dla 2.4.20, wcześniejsze dla 2.4.1{8,9}),
[...]
> lm_sensors (jak i2c, bo devel jest w BR),
[...]

Huh? Przypominam, że mowa o pakietach źródłowych.

> Jeszcze jakiemuś pakietowi okołokernelowemu sam to dorabiałem, bo było to
> _potrzebne_.

Ale binarnym.
W źródłowych prawie nigdy nie ma zależności od konkretnej wersji (a tym
bardziej release) jądra - prawie zawsze jest przedział od kilku do
kilkudziesięciu wersji - do ustalenia w BuildRequires.

> Przebudować można, ale co z tego jak się nie zainstaluje, albo nie będzie
> działać? :)

Jeśli się zbuduje to i zainstaluje; z działaniem może być różnie, ale
to się nie tylko do modułów odnosi. Czy każdemu pakietowi (także
źródłowemu) będziemy dopisywać po @ wersje wszystkich pakietów ze
środowiska budowania? :>

BTW - tym razem o binarnych pakietach - po co @%{_kernel_ver_str}
w release pakietów takich jak iconv czy localedef-src?
I przy okazji glibc-*.src.rpm :/