Prawdopodobnie byk w pam

Pon, 10 Mar 2003, 23:53:56 CET

[root w test1 interfaces]# strace -e trace=file -o out passwd kloczek
New UNIX password:
Retype new UNIX password:
[root w test1 interfaces]# grep .pwd.lock out
open("/etc/.pwd.lock", O_WRONLY|O_CREAT, 0600) = 5
open("/etc/.pwd.lock", O_WRONLY|O_CREAT, 0600) = 8

Czyli nie ma wogóle unlink() :>
Dlaczego przypuszczam, ze to błąd w PAM ? Ano dlatego że jak w
/etc/pam.d/passwd wstawiłem testowo:

auth            required        /lib/security/pam_permit.so
account         required        /lib/security/pam_permit.so
password        required        /lib/security/pam_permit.so

to /etc/.pwd.lock wogóle nie był dotykany. Sprawdziłem i blokowanie jest
wykonywane w pam_unix. Na sparc mam wyjątkowo paskudne objawy tego. Wogóle
nie można zmienić hasła z _użytkownika_ bo z root-a jakoś to przechodzi :>
(nie mam jeszcze pojęcia dlaczego tylko na sparc ?).