kde konsole i LANG

Piotr Szymański djurban w averne.net
Czw, 13 Mar 2003, 21:36:57 CET

Adam Gorzkiewicz (Thursday 13 of March 2003 20:31)
> - konsole, xterm, eterm wtf nie wyswietlaja polskich literek (user sie
> pyta - "co jest grane, przeciez całe kde mam po polsku?! - czy ja jakichś
> fontów nie mam, czy co?!" )
Mnie wyswietla konsole pliterki pieknie i dobrze, za kilka h wrzuce swoje
kdebase, sprawdz na nim.

> - tak nie powinno być - konsole imo powinien się zachowywać tak jak inne
> terminale - tzn - reagować na zmienną LANG ustawioną w standaerdowym
> configu a nie jakims tam kcontrol
Moim zdaniem konsole powinien zachowywac sie tak jak kazda aplikacja kde,
czyli przejmwoac ustawienia kdeglobals.

> - w konsole.desktop dajemy domyślnie "Exec=konsole --ls --localized" i po
> kłopocie (user klikając na ikonkę ma frajde)
Jesli juz to proponuje dodac dodatkowy  desktop a nie czynic z tego domyslne,
choc moim zdaniem to nie ma sensu.

> Zmienna LANG jest ustawiana przez startkde, który
> parsuje~/.kde/share/config/kdeglobals.
Nie.

> Zapraszam zainteresowanych do komentarzy - podstawowe pytanie brzmi: "W
> którym to powinno pójść kierunku?"
odpowiedz 1.)
--
Piotr Szymanski