SPECS: utmp-jeber.spec (HEAD)

Pawel Wilk siefca w entropy.echelon.pl
Sob, 22 Mar 2003, 17:19:28 CET

On Tue, Feb 25, 2003 at 09:15:30PM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:

> Tu drobna uwaga ..
> Powyższe można spróbować uprościć w oparciu o:
>
> $ grep UTMP /usr/include/paths.h
> #define _PATH_UTMP	"/var/run/utmp"

funkcje glibc to robią, lecz ja potrzebuję zanim się do nich odwołam
sprawdzić prawa do pliku. moje własne funkcje są tak skonstruowane, że
szukają one jednego z dwóch plików:

- najpierw pliku z definicji UTMP_NAME
- jeśli jego nie ma to pliku z UTMP_ORG_NAME

W pliku defines.h mamy:

/* where is the UTMP file? */

#ifndef UTMP_NAME
# define UTMP_NAME "/var/run/utmpx"
#endif

#if HAVE_PATHS_H
# ifdef _PATH_UTMP
#  define UTMP_ORG_NAME _PATH_UTMP
# endif
#endif

#ifndef UTMP_ORG_NAME
# define UTMP_ORG_NAME "/var/run/utmp"
#endif

czyli można ten nasz przy configure wywalić, gdyż configure ustawia
definicję UTMP_NAME, a umieściłem tylko ze względu na czytelność. Funkcje glibc
mogą, ale nie muszą przyjmować nazwę pliku. Używam składni wymagającej nazwy
z powodu podanego na wstępie. Podsumowując, jest to robione 'tak jak się powinno'
z założeniem, że jeśli napotkamy plik utmpx to jego należy użyć, a jeśli nie to
należy użyć pliku z _PATH_UTMP lub jeśli nie można uzyskać tej definicji to pliku utmp.

--
Pawel Wilk ( siefca @ entropy echelon pl )           ) pld-devel )

                 żyj skromnie. szanuj swojego admina.