vapplnk

Adam Gorzkiewicz adgor w isn.pl
Pon, 24 Mar 2003, 11:11:47 CET

Usystematyzujmy temat, żeby było wiadomo o czym w ogóle mówimy.

Zgodnie ze specyfikacją freedesktop struktóra applnk to trzy katalogi:

1)
 /etc/X11/desktop/menus[1] (w którym mieści sie plik applications.menu i
ewentualnie pliki z nim zmegdowane)

2)
/usr/share/desktop-directories - zawierajacy pliki *.directory, które
zawierają metainformacje dla poszczególnych pozycji "Directory" w
/etc/X11/desktop/menus/applications.menu. Nie słyszałem/nie czytałem
nigdzie o tym, że zamiast plików *.directory mozna uzyć jednego wspólnego
pliku - jeżeli ktos gdzies czytał o takim rozwiązaniu to bardzo proszę o
pochwalenie się źródłem informacji

3)
/usr/share/applications - to jest miejsce (które imo nie powinno należeć
do applnk, tylko do FHS - ale to inna bajka) - w tym katalogu aplikacje
unmieszczają swoje pliki *.desktop

W applnk-1.5.17 tak własnie to zostało zrobione.

Teraz - bardzo proszę zainteresowanych tematem o podczepienie sie pod tego
posta i przeniesienie dywagacji nt. co mergowac co z czego generować itp
z wątku "[Dlugi topic]" tutaj.

[1] specyfikacja freedesktop mówi tutaj o <sysconfdir>/desktop/menus - imo
- /etc/X11 jest tutaj katalogiem odpowiednim.

--
Adam Gorzkiewicz
adgor w isn.pl