RFC: fontpostinst

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Sob, 29 Mar 2003, 17:20:26 CET

Ponieważ mam już dosyć modyfikowania procedury instalowania fontów
w kilkunastu miejscach, zrobiłem skrypt - zaraz go wrzucę jako
SOURCES/fontpostinst (do obejrzenia - sam jeszcze nie testowałem).

Trzeba go dodać - tylko do oddzielnego pakietu, czy któregoś
istniejącego (nie bardzo wiem którego - bo nie wymaga on bezwarunkowo
XFree, ghostscripta, ani konkretnych fontów)?

Skrypt wymaga /bin/sh, fileutils, textutils.
Można do pakietu z nim dodać katalogi /usr/share/fonts/{OTF,TTF} - nie
trzeba mieć XFree, żeby z tych fontów korzystać (a może nawet przenieść
resztę struktury /usr/share/fonts z FHS?).

W pakietach z fontami byłoby tylko Requires(post,postun): ten-pakiet
i fontpostinst <TYP> w %post i %postun. Całą resztę robi już skrypt
(zebrałem to co było w różnych specach z fontami).
Ewentualnie w XFree86-fonts-* można dodać Requires(post,postun):
/usr/X11R6/bin/mkfontdir, żeby na pewno fonts.dir się tworzyły.

Zastanawiałem się, czy nie warto zrobić struktury typu
/etc/rc-fonts.d/{TTF,OTF,Type1,...}, gdzie różne pakiety umieszczałyby
skrypty o nazwie zaczynającej się od liczby - ale to chyba byłoby
przekombinowanie (aż tak często nie trzeba tego modyfikować).

Skrypt wymaga jednej zmiany w 2 pakietach XFree86-fonts-* - zmiany
nazwy plików fonts.alias na fonts.alias.cośtam (fonts.alias jest
regenerowane z fonts.alias.*).

Jeszcze jedno - aktualnie mkfontdir i mkfontscale są w pakiecie XFree86.
Serwer fontów nie będący serwerem aplikacji nie potrzebowałby tego
pakietu, gdyby nie te 2 małe programy... IIRC w RH one są wydzielone
do pakietu XFree86-font-utils (nie mylić z naszym XFree86-fonts-utils,
mającym inną zawartość). Tylko wtedy dochodzi problem biblioteki
libXfont.so.1 (wymaganej przez mkfontdir i xfs) - też wydzielić (do tego
samego pakietu?).