kde-i18n - a może w ten sposób:

Pon, 31 Mar 2003, 23:41:48 CEST

On Mon, 31 Mar 2003, Paweł Gołaszewski wrote:

> Proszę, wyjątkowo przeczytaj wątek od początku, a nie od końca.
>
> Streszczenie: kiedyś sam byłem za takim rozwiązaniem, ale aktualnie ze
> względu na wykładniczy wzrost wielkości i18n w kde, staje się
> przeciwnikiem.

Paweł .. zrozum dwie rzeczy:
- zasoby z tłumaczniami czy dokumentacja/helpty to płenoprawna część
  aplikacji,
- w związku z tym, że owe zasoby tłumaczeń czy dokumentacji/helpów będą
  rosły szybciej w najbliższej przyszłości niż pliki z kodem wyklonywalnym
  oddzielanie ich od reszty to zawracanie kijem Wisły,
- to czysty przypadek, że w *całym* KDE wyodrębniono zasoby
  dokumentacji/helpów i tłumaczeń tychże widać że zajmują one sporo i w
  związku z tym w oczywisty sposób muszą świeżbieć palce żeby "coś z tym
  zrobić".

W świetle punktu ostaniego nie wdrożysz tegho typu podejscia w aplikacjach
np. GNOME (bo będzie to bardzo pracochłonne). Wyodebnianie innego
podejsćia do KDE będzie łamać ogólne reguły traktowanai zasobów z punktu
widzenia zarządzania nimi i/lub będzie tworzyć tutaj wyjątki.