-Os

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Czw, 1 Maj 2003, 00:16:14 CEST

On Wed, Apr 30, 2003 at 10:55:07PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> Tak czy inaczje docelowo chyba tez warto bedzie przeprowadzic konkretne
> próby z kompilacja kernela z -Os. Widze ze w SuSE tak robią.
> Ktoś ma jakieś propozycje testół które mogłbny pokazać róznicze w
> wydajności po takiej zmianie ?

Tak tylko testowo zapytam jaki to ma związek z kwantem czasu? NVM... ;)

To ja znowu parę uwag natury mniej lub bardziej ogólnej:

1. kod w C można tak napisać, że da się zastosować tylko kilka bardzo
   podstwowych optymalizacji i selekcję kodu. Po prostu C jest tylko
   trochę wyżej od asemblera.
2. dobry kod w C jest właśnie tak napisany, żeby działał szybko nawet
   przy nie najlepszych kompilatorach.
3. kernel to przykład dobrego kodu.

A bardziej na temat:
1. -Os pewnie nie wpłynie zbytnio na zachowanie kernela (w zw. z
   powyższym), może trochę na rozmiar
2. trochę bym się bał stosować inne niż zalecane optymalizacje na tak
   niskopoziomowym kawałku kodu

--
: Michal Moskal :: http://www.kernel.pl/~malekith : GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: PLD Linux ::::::::: Wroclaw University, CS Dept : {E-,w}-- {b++,e}>+++ h