dodawanie i usuwanie grup w pakietach

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pią, 9 Maj 2003, 15:02:21 CEST

On Fri, May 09, 2003 at 02:54:52PM +0200, Rafal Cygnarowski wrote:

> przed chwila widzialem w spec-u
> -d /dev/null
> moze tak lepiej? Ciezko mi okreslic co lepsze :)

-d'' nie jest dobrym pomysłem. -d /dev/null ew. może być, jeśli
użytkownik nie potrzebuje żadnego $HOME.

Ale to ma niewielki związek z -m/-M - opcji -m używa się tylko przy
tworzeniu "żywych" użytkowników, systemowym skel nie jest do niczego
potrzebne, a katalogi utworzy rpm przy instalacji pakietu.
Co do -M trzeba się zdecydować - czy wspierać redhatowego useradd
i używać -M konsekwentnie przy dodawaniu wszystkich użytkowników
systemowych, czy to wsparcie porzucić i wyciąć użycie -M ze wszystkich
speców.

Jest jeszcze opcja -r, która oznacza zakładanie użytkownika/grupy
"systemowej", czyli o niskim uid/gid - niekoniecznie przydatna, jeśli
uid/gid podaje się explicite.
Z tym, że któreś wersje useradd/groupadd marudziły na dodawanie niskich
uidów/gidów bez -r... ale to chyba nieaktualne.

A w ogóle to manuale do shadow są jakieś nieaktualne, o.