Mapowanie klawiatury (fwd)

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Sob, 10 Maj 2003, 11:00:58 CEST

On Fri, May 09, 2003 at 11:42:12 +0200, Paweł Gołaszewski wrote:

> No to teraz do dzieła ;)

Chwilowo cierpię na brak czwartego wymiaru, ale touchnąłem sobie w
$HOME, więc jak mnie zacznie drażnić to skas^Wprzyjżę się temu;)

> Jakbym jeszcze wiedział co to ;)

To taka, gdzie literki cyrylicy siedzą na pozycjach qwerty. Czyli
rosyjskie [r] jest pod znaczkiem 'r', a nie pod 'h', mimo że graficznie
wygląda jak 'p'.
Dzięki temu piszesz 'zdrastwujt[ie]' i na ekranie masz w cyrylicy (czy
tam grażdance). Na klawiaturze rosyjskiej musiałbyś naciskać klawisze,
które na klawiaturze qwerty oznaczone są literkami 'plhfcndeqnt'.

Dzięki temu mogę pisać po rosyjsku nie znając ich klawiatury i nie mając
czerwonych naklejek z drugim alfabetem.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>           USA sux
      http://mops.uci.agh.edu.pl/~gotar/