glibc bez fp, z -Os; kernel z -Os

Sob, 10 Maj 2003, 22:23:15 CEST

On Sat, 10 May 2003, Tomasz Pala wrote:

> Dla tych, co się nie zorientowali - dodałem do glibców bconda na
> budowanie bez frame pointera. Oszczędzamy dzięki temu 25% na rozmiarze
> libc.so i zapewne na wydajności całych glibców (czyli całego systemu).
> Włączając dodatkowo łatę no_opt_override i kompilując z -Os zyskujemy
> kolejne 25% wyjściowego rozmiaru; wpływu -Os na szybkość nie zauważyłem.
> Również nie zauważyłem zmian w wydajności na kernelu kompilowanym z -Os.
> Testowałem 50-minutową kompilacją glibców, co jak na moje warunki jest
> wystarczające, by zacząć tego używać.

Mozesz poakzać konkretne wyciagi z rozmiarów sejkcji poszczególnych
binarek ? jezlei mzoęsz to notuj konkretne wartosci.
Jeszcze jedno co mi się tu nasuwa że możnaby tak zrobnić mały skrypt
któremu poda się pakitet binarny jako parametr. Ów skrypt wypakował by
sobie wszystko do katalogu tymczasowego poprzepuszczał wszystkie binarki
przez objdump i posumował co trzeba.
Jakby to było gotowe to taki skrypt kontrolnie móżnaby wrzucić do
%__install_post żeby przy budowaniu pakietu było to wręcz za każdym razem
widoczne i raportowane co by ułatwiło wręcz wszelkei operacje
optymalizowania per pakiet.

Jeszcze jedno: w takich rzeczach jak duże biblioteki czy duże programy
może się opłacać optymalizować konkretne fragmenty inaczje niż domyślnie.
Coś Andrzej mi mówił dzisiaj podczas romowy że qsort() optymalizowany na
rozmiar wykonuje się tu wolniej. Oprócz korekty na optymalizację tego
kawałka dobrze byłoby także udokumentować konkretne róznice w
prędkościach.