PLD-doc: uid_gid.db.txt (HEAD)

Pon, 12 Maj 2003, 12:29:58 CEST

On Sun, 11 May 2003, Jacek Konieczny wrote:

> To znaczy wadę jednego programu należy rozciągnąć na całą klasę
> programów, dla zachowania jednolitości?

Nie no .. Jacek .. nie wybieraj najbardziej niedorzecznej wersji ;>

To znaczy że jeżeli amanda ma wadę nie musi oznaczać że należy przejść
nad tym do porządku dziennego.

> Nie upieram się, żeby użytkownicy "backups" i "backupc" byli
> w uid_gid.db.txt.

IMHO byłoby tak dobrze gdyby dało się to pomieścić na tych samych uid/gid

> Mogą być zakładani dynamicznie, albo ręcznie. Ale napewno nie mogą być
> współdzieleni z czymkolwiek innym. Takie jest moje zdanie jako autora
> tego programu.

Poparte tylko autorytetem autora :)
Autora poprosimy w takim razie o zreferowanie dlaczego nie moze byc
inaczej :)

> Jeśli ekipa PLD stwierdzi że ma być w tej dystrybucji inaczej, to
> trudno. Nie muszę używać dystrybucyjnej wersji własnych programów, innym
> też nie będę polecał.

Jacek nie wygłupiaj się.

Zacznijmy od początku zeby to usystematyzować.
Mamy backup serwer i klienta.
Klient musi mieć dostęp do raw urządzeń blokowych.
Serwer juz nie. Musi mieć za to dostęp do urządzeń na których wykonuje sie
backup i/lub katalogów.
Jeżeli będziemy mieli dowolny kawałek softu który będzie się mieścił w tym
schemacie to spokojnie bezie mógł współdzieliś uid/gid wykorzystywane do
tego celu. Czyż nie ?