Re: RFF: Katalog domowy uzytkownikół serwisów ... i nie tylko

Pon, 12 Maj 2003, 18:29:36 CEST

On Mon, 12 May 2003, Paweł Gołaszewski wrote:

> No i? Co za różnica?

Taka że :
$ man getspwnam
[..]
              struct passwd {
                      char    *pw_name;       /* nazwa użytkownika */
                      char    *pw_passwd;     /* hasło użytkownika */
                      uid_t   pw_uid;         /* identyfikator użytkownika */
                      gid_t   pw_gid;         /* identyfikator grupy */
                      char    *pw_gecos;      /* imię i nazwisko */
                      char    *pw_dir;        /* katalog domowy */
                      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
                      char    *pw_shell;      /* program powłoki */
              };

Powiedź mi czemu ma służyć ustawienie katalogu na plik ?

> Nie - w zasadzie nie wiąże się, tylko po co _wogóle_ dawać użytkownikowi
> jakikolwiek katalog, jeżeli go nie potrzebuje. A jeżeli potrzebuje to
> lepiej chyba /tmp ustawić.

Dlaczego ma być /tmp i w czym jest lepszty od / ?

[..]

> Jak najbardziej trzymam się tematu. Starasz się bezkrytycznie wrzucać
> rzeczy z Solka...

Trzymaj się tematu.
Primo: nie ma to zadnego zwiazku z tym o czym rozmawiamy,
Secundo: w tym że nadmianiam często o tym jak cos jest w Solku nie ma
żadnej dozy bezkrytycyzmu.

> kiedy one nie są najlepsze często. Tam jest dużo wieloletnich
> naleciałości, które się wiele lat ciągną. Nie jestem pewien jaki jest
> powód ustawienia tym użytkownikom "/" jako home, ale wydaje mi się, że
> tylko i wyłącznie lenistwo...

A czym jest w takim razie ustawianiem katalogu na plik ? Pzrejkawem
elementarnej niewiedzy czy ignoracnji ? :>