Re: RFF: Katalog domowy uzytkownikół ser

Pon, 12 Maj 2003, 22:59:58 CEST

> [...]
> $ man getspwnam
> [..]
>               struct passwd {
>                       char    *pw_name;       /* nazwa użytkownika */
>                       char    *pw_passwd;     /* hasło użytkownika */
>                       uid_t   pw_uid;         /* identyfikator użytkownika */
>                       gid_t   pw_gid;         /* identyfikator grupy */
>                       char    *pw_gecos;      /* imię i nazwisko */
>                       char    *pw_dir;        /* katalog domowy */
>                       ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>                       char    *pw_shell;      /* program powłoki */
>               };
>
> Powiedź mi czemu ma służyć ustawienie katalogu na plik ?

Wygenerowaniu bledu przy probie uzycia.
Blad poinformuje, ze ten uzytkownik *nie ma* katalogu domowego.
A ze "struct passwd" jest malo elastyczna - to trzeba robic takie obejscia.

Mozna podyskutowac *JAKI* to powinien byc blad...

> A czym jest w takim razie ustawianiem katalogu na plik ? Pzrejkawem
> elementarnej niewiedzy czy ignoracnji ? :>

Nie. Celowym wywolaniem bledu.

  phone (48)(58) 347 14 61