RFF: Katalog domowy uzytkownikół serwisów ... i nie tylko

Wto, 13 Maj 2003, 23:50:24 CEST

On Tue, 13 May 2003, Paweł Gołaszewski wrote:

> Aaaaahhhaaa....
> ROTFL! :)
>
> Na tym może zakończmy, bo to nie ma sensu :)

Pawł najwidoczniej nie zuważyłeś że to co napisałem było już po za
wątkiem i że w związku z tym wydaje Ci się ze powyższe ma jakikolwiek
jeszcze związem z wątkiem.

Zacytuję to co już napisałem:

"Jeat tu dość duża przypadkowość i dlatego rzuciłem to do przemyślenia
ponieważ sam nie widziałem konkretnych powodów dla których owe katalogi
domowe są dobierane tak, a nie inaczej i wydałomi się dziwne że nie ma tu
zasad które jednoznacznie mówiłby jak być tu coś powinno.
[..]

Więcej .. teraz już wiem wręcz dlaczego musi być dla tych użytkowników "/"
jako homedir i nic więcej. Otóż w ten sposób mamy prosta identyfikacje że
                                                  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
własnie chodzi o takich użytkowników "serwisowych". Funkcja
/home/share/empty jest ściśle związana z funkcjonowaniem sshd. Wręcz ten
katalog IMHO powinien przejść z FHS do sshd.

Podsumowując całą dyskusję ponieważ dla mnie doszła ona do takiego pounktu
w którym można sformułować konkretne wnioski.

Regóły byłyby jedna:
- użytkownik używany na potrzeby serwisu czyli procesu który wymaga
  separacji od reszty procesów bez prawa zapisu w konkretnym katalogu
  *zawsze* dostawałby "/" jako katalog domowy jako jednoznaczny sposób
  znakowania tego typu uzytkowników w passwd."

Co do podkereślenia powyżej i potencjalnie tego że róznie dobzre możnaby
to identyfikować poprzez /home/share/empty to dodam po raz kolejny, że
nie należy wiązać funkcji tego z katalogu z czykolwiek innym, a to że owe
fukcje są w istocie inne wynika w prosty sposób z tego że nie pojawił się
onm z myślą o tego typu uzytkownikach o jakich mowa jest w wątku.

kloczek
PS. Wiem że część osób żeby coś zrozumieć musi przeczytać sobie dany tekst
kilka razy i bynajmniej nie jest to ich wada tylko najzwyklejsza pod
słońcem cecha (i tylko dlatego że wiem że tak jest powtarzam jeszcze raz
to co napisałem już).