TUNTAP po raz drugi

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Śro, 14 Maj 2003, 10:26:26 CEST

On Tue, May 13, 2003 at 23:34:59 +0200, Przemysław Stanisław Knycz wrote:
> mi działa tun z vtun'em, na 2.4.18 zapomnij - nie działa, z 2.4 dopiero
> na 2.4.19 zaczeło działąć poprawnie, aktualnie mam tunel zestawiony za
> pomocą vtun'a na urządzeniu tun pomiędzy 2.4.20-6 a 2.2.25-2 i działa ok
> :)
Na 2.2.25 mi nie chce ruszyc za zadne skarby swiata. Przeczytalem tone
manuali, przekompilowalem jadro, przekompilowalem narzedzia i zadnej
zmiany. Urzadzenie jest, `cat' je otwiera, a ifconfig i ip twierdza,
ze go jednak nie ma.
Dalem sobie spokoj z tunX/tapX i uruchomilem tunel przez cipe. Narazie
zdalnie, dzisiaj zobacze jak dziala ruch miedzy sieciami. Probowalem
takze postawic tunel IPX na sib, ale tez odmowil wspolpracy. Strace
zdradzil dwa bledy ktore robi: probuje resolwowac adres IP (co mu sie
oczywiscie nie udaje o czym informuje stosownym komunikatem, jako
powod podajac "Sukces"...) oraz probuje zamknac deskryptor -1. Jak mi
starczy czasu i sil, to sprobuje przekompilowac najnowszego sib'a i
zobacze czy ruszy (na RH smiga bez zgrzytow).
Wyglada na to, ze albo ja mam niesamowitego pecha, albo oprocz cipe
nie ma w PLD teraz dzialajacego dwukierunkowego tunela VPN: FreeS/WAN
nie dziala (chyba, ze z cvs), vtund/openvpn nie dziala (korzystaja z
TUNTAPa), sib nie dziala... Jeszcze nie probowalem tandemu
pppd/stunnel, ten powinien dzialac.

P.S. Z czystej ciekawosci: na 2.2.25 jak odpalisz "ifconfig tun0" przy
polozonym vtund, to zwraca Ci dane interfejsu, czy komunikat bledu?

Pozdrawiam
Beorn

Daniel `Beorn' Mróz      <beorn w alpha.pl>       http://127.0.0.1/beorn
GCS/E d-(pu) s-:- a--@ C++++ UL++++$ P+++ L+++ E--- X W+>++ N+++ o? K-
w---  O M- V- PS PE- !Y PGP+ t- 5- R tv-- b+ DI++ D+++ G++ e h! r++ y?