RFF: Katalog domowy uzytkownikół serwisów ... i nie tylko

Śro, 14 Maj 2003, 17:03:21 CEST

On Wed, 14 May 2003, Mariusz Mazur wrote:

> Dokładnie. Tacy użytkownicy 'potrzebują' właśnie jednolitego katalogu w
> passwd.

Katalog jest tu sprawą umowną bo i tak nie jest do niczego używany. Nawet
jeżeli takiemu procesowi coś się nieplanowanego wymknie i coś by chciał
zapisać to udać mu się to nie w modelowych warunkach niepowinno (najlepiej
byłoby odebrać CAPa na operowanie na plikach takim procesom .. tak na
wszelki wypadek coby nie próbowały zapisywać nawet mimochodem nawet tam
gdzie teoretycznie mogą czyli np. w /tmp).

Prosiłbym żebyś w związku z tym postawił krzyżk na argumencie niejakiej
potrzeby wynikjącej z jakiś immanentnych własności samego funkcjonowania
tego typu procesów na takich użytkownikach. Otym ze ta ptrzeba jest w
istocie iluzoryczna światczyć moze choćby to że słwa "potzreba" w
powyzszym sam nie traktujesz dosłownie.

Może to nie było jasne ale znaczenie jedyne jakie ma to i jakie opisałem w
wniosku końcowym jest *wyłącznienie* niejako "zewnętrzne" i/lub
identyfikacjne i/lub umowne. Jakie ma znaczenie /usr/share/epty w
innynmch miejscach (a ma) nikogo tu interesować nie powinno i żadnych
ukrytych powiazań nie pwonno dodatkowo tytaj być i to już tylko dlatego
właśnei żeby przez przypadek nie pomylić tego z czymś innym na drodze
jakiegoś przypadkowego skojarzenia.

Także jeszcze raz prosiłbym jednak coby jednak nie przypisywać za dużo
magicznych cech do tego typu użytkownikom bo to nie haczyk na ścianie i
nie należy próbować z tym jaki to jeszcze dodatkowy cieżar może wytrzymać
zanim wszystko runie na podłogę.