RFF: Katalog domowy uzytkownikół serwisów

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Czw, 15 Maj 2003, 13:00:55 CEST

On Thu, 15 May 2003, Tomasz Kłoczko wrote:
> Poisałem że chodzi *wyłącznie* o proste wyróżnienie tego typu
> użytkowników z całejreszty systemowych (i to takich którzy potrzbować
> będą jednak katalogu domowego). Po to zebyś patrząc na zawartość passwd
> nie musiał się za długo zastanawiać nad tym na wpis jakiej klasy
> użytkownika właśnie patrzysz.

To wpisz tam /tmp, skoro /var/share/empty ci się tak bardzo nie podoba i
po zabawie?
Dlaczego w imię "prostego rozróżnienia" wprowadzasz _zbędne_ potencjalne
*zagrożenie* ?

> Bzdura. Przykładu solarisa używłem jako *żywego przykładu* że nie ma
> żadnych przeciwskazań żeby użytkownicy "serwisowi" mieli HOME="/".

A ja ci zrobiłem dygresję, że wiele rzeczy w Solku nie jest dobrych...

> Nie. pwck się w takich przypadkach ładnie będzie pluło. Zarówno jeżeli
> ustawisz to na plik jak i zarówno kiedy ustawisz to na
> </katalog/nieistniejący>.

Do poprawki program. Powinien mieć opcję (np. -d), żeby takie coś łykał.

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...