RFF: Katalog domowy uzytkownikół serwisów

Czw, 15 Maj 2003, 14:46:14 CEST

On Thu, 15 May 2003, Rafal Cygnarowski wrote:

> whot technika! jak ktos napisal program i program mial takie wymogi, to
> sie nie ma co zastanawiac, tylko ustawiac tak jak ma byc. A jesli ma byc
> na dodatek dzieki temu bezpiecznie, to czemu nie?

Bawisz się w potyczki słowne a nadal nie wyjaśniłeś przed czym to niby ma
zabezpieczać odebranie prawa zapisu w katalogu użytkownika.
Druga sprawa: zawsze możesz używa innego narzędzia niż to przychodzące z
dystrybucją. Jezeli nie zaquważasz tej możliwości albo nie chcesz jej
zauwazyć to mozwmy spokojnie przerwać.

Podałem przykład jak możnaby to rozwiązać choć jestem pewien że od
początku istnienie opcji -r w userdel np. w Solku czy SCO nikt przez to
nie usunał "/" (użytkownicy: nobody, sys, daemon, noaccess, smtp, ppp),
/bin (bin) i kilku innych katalogów. Chyba że znasz taką osobę lu
słyszałeś o taki przypadku (?)

Przez cały czas próbujesz się złapać się przy tej wspinaczce po ścianie o
coś co jest tylko cieniem czegoś co wygląda jak coś dzieki czemu możnaby
się wznieść wyżej w kiewrunku .. absurdu.

Swoją drogą zaglądając właśnie do Solka żeby wymienić przykładowych
użytkowników którzy są tylko "funkcjonalni" zastanawiające jest to że
choćby taki użytkownik noaccess *ma* -właśnie- HOME="/" (!?!). Nie wiem
dlaczego tak jest ale spróbuję poytać kilku osób dlaczego tak jest i
niemal jestem *pewien* że nie jest to kwestią przypadkowu.