RFF: Katalog domowy uzytkownikół serwisów

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Czw, 15 Maj 2003, 16:59:36 CEST

On Tue, May 13, 2003 at 20:47:37 +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> Powiem tak że userdel z solka też ma opcje -r i nikt przez dzisiątki lat
> juz nei wpadł na pomysł żeby cos tu zmieniać.
> Z używania narzędzi z głowa a nie głowa nikt nie zwolni roota.

Rozumiem, że wybór / jest podyktowany dążeniem do pomagania naturze w
ewolucji? Niech admin, który zapomni, że userdel -r w pewnych
okolicznościach to rm -rf / idzie do piachu, jako jednostka
niedostosowana?
To ja proponuję jeszcze kilka ulepszaczy natury - na przykład dodanie do
ls opcji -z, która też spowoduje rm -rf /. Niech admin się nie leni,
tylko spamiętuje wszystkie pułapki, jakie bez ŻADNEGO UZASADNIENIA
ANI ŻADNEGO ZYSKU wprowadzi mu jakiś pajac.

> Ergo: dla klasy użytkowqników o jakich przez cały czas mowa nie ma
> najmniejszych perzeciwskazań żeby nadawać im jako katalog domowy
> "/".

Przeciwwskazanie 1: userdel -r NIEPOTRZEBNIE naraża admina na POWAŻNE
konsekwencje w przypadku zapomnienia o pułapce.

Przeciwwskazanie 2: określisz jedną rzecz dwoma bytami, bo przynajmniej
dwa pakiety (wymienione w tym wątku) korzystają i korzystać BĘDĄ z
/usr/share/empty.

Teraz TY musisz wykazać, w czym / jest lepsze od /usr/share/empty. W
przeciwnym wypadku - wybiera się rozwiązanie nawet _minimalnie_ lepsze,
a takim jest /usr/share/empty.

Zapytam inaczej - czemu nie zamontujesz sobie w drzwiach gilotyny?
Użyteczność będzie taka sama, jak różnica pomiędzy tymi dwoma
katalogami, a może kiedyś ktoś zapomni sobie o tej niespodziance.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>           USA sux
      http://mops.uci.agh.edu.pl/~gotar/