SPECS: amanda.spec (HEAD)

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Nie, 18 Maj 2003, 23:32:05 CEST

On Sat, May 17, 2003 at 07:32:47PM +0200, Rafal Cygnarowski wrote:

> O, wypowiedzial sie ten, ktory pisal o "jednolitosci" i "prostocie"
> rozwiazan... Rozumiem, ze jestes zadowolony z aktualnego stanu rzeczy?
> Supper. Przydaloby sie dorobic NLS do komunikatow:
> - o starcie uslug
> - tworzeniu i usuwaniu uzytkownikow

Trzeba zacząć od stworzenia makr - to, co jest, zdecydowanie nie sprzyja
utrzymywaniu jednolitości (nadal w paru pakietach się ostało sprawdzanie
istnienia użytkowników/grup w /etc/{passwd,group}!) ani drobnym,
globalnym modyfikacjom. Ewentualnie prostych makr wywołujących skrypty
(w przypadku użytkowników/grup). Skrypty mają tę zaletę, że ich zmiana
jest od razu globalna bez potrzeby przebudowania wszystkich pakietów;
no i mniejszy narzut na rozmiary rpm-a, jeśli będzie wreszcie
porządniejsze zarządzanie użytkownikami w samych %pre/%postun bez
dziesiątek triggerów.

Druga rzeczy - czy w ogóle wypisywać komunikaty o dodawaniu/usuwaniu
użytkowników/grup? Teraz takie komunikaty są w nielicznych pakietach.
Mi nie zależy na tych komunikatach (wolę krótsze wyjście rpm-a) - i tak
efekt {group,user}{add,del} jest zapisywany w logach.
Niektórzy pewnie by chcieli. Można to zrobić konfigurowalne.