RPM z HEAD

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Czw, 22 Maj 2003, 12:11:20 CEST

On Thu, May 22, 2003 at 10:50:29AM +0200, Radoslaw Zielinski wrote:
> Jakub Bogusz <qboosh w pld.org.pl> [22-05-2003 10:15]:
>
> Ech, niewyspany jestem...  Oczywiście /bin/rpm i RPM nie tak do końca
> z HEAD, bo mam jeszcze 4.2.  W każdym razie, nie działa:
>
>   $ rpm -q rpm
>   rpm-4.2-0.20030322.10
>   $ sudo rpm -e rpm-utils --nodeps
>   $ rpm -q rpm
>   rpm: No such file or directory

A, pewnie zależy od zawartości /usr/lib/rpm/rpmpopt-4.2.
Sprawdzałem bez instalowania (w rpm/BUILD/rpm-4.2/), więc tego pliku nie
było - i rpm nie próbował wywoływać /usr/lib/rpm/rpm[ikqv], tylko od
razu robił co trzeba.

> 4.3 też jeszcze nie sprawdzałem (brak źródeł po HTTP/FTP to dla mnie
> duże utrudnienie).  Niżej zakładam, że nadal nie działa.

> Czyli na razie powinno wpaść?

Albo wpaść, albo wylecieć w ogóle (zależy czy wbudowana libmagic zechce
użyć magic.mgc, jeśli nie ma pliku magic).