depmod (było Re: SPECS:

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Pią, 23 Maj 2003, 10:11:42 CEST

On Fri, 23 May 2003, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> [...]
Nie. Kernela niedystrybucyjnego używa się w specyficznych sytuacjach,
gdzie to co jest potrzebne (ktoś dał przykład preempt+lowlat, tak samo
mosix itp.) jest w sprzeczności z potrzebami 99% użytkowników.
Czy ten 1% ma sobie zainstalować Debiana?

Elastyczność elastycznością, ale... nie wszystko niestety da sie
konfigurować w trakcie pracy. Wiem, że twórcy kernela do tego dążą,
ale... istnieją jeszcze rzeczy, których włączenie/wyłączenie jest możliwe
_jednynie_ na etapie kompilacji.

> Podobno robimy PLD "dla siebie".
> Podejrzewam, ze wiekszosc deweloperow (a na pewno duza czesc) PLD uzywa
> wlasnych kerneli.

Nawet jesli nie wiekszosc, to... takie było od początku PLD założenie.
Zreszta... niech kloczek nie gada, że używa _wyłącznie_ dystrybucyjnych
kerneli, bo to nie jest prawda. Przykład: jego SPARC'e ;)

> Zatem wsparcie dla takiej sytuacji powinno byc.
Szczególnie na !ix86. Ale na x86 też są sytuacje, gdzie nie da sie
zastosowac kernela z dystrybucji. Np jak ktos robi cluster na mosixie.

> Zas dla zwyklych uzytkownikow ciagle pozostanie kernel dystrybucyjny.
I dla developerow tez ;) Tylko... czy cieciwa i dzimi nie maja np mnie
dosc, jak mi wychodza bledy i ich nawet tefonicznie męczę o poprawki?

M.

-| == PLUG - Komisja Rewizyjna  -      http://www.linux.org.pl/ == |-