SPECS: glibc-kernheaders.spec (NEW)

Pon, 26 Maj 2003, 11:19:53 CEST

On Mon, 26 May 2003, Jakub Bogusz wrote:
[..]
> Pakiet kernel-headers miał być do budowania modułów jądra - gdzie teraz
> jest?
> kernel-source mi się nijak na dysku nie zmieści. I nie wiem po co
> miałbym instalować ponad 100MB plików do niczego niepotrzebnych.

Wszystko jest w kernel-source.
Dla dystrybucji nie ma to znaczenia czy jest to w jednym pakietcie czy w
dwuch i dlatego lepiej jak bedzie w jednym. Ktoś kto bedzie miał wąłsny
kernel to albo kompilował go z ze źródeł z pakietu dystrybucyjnego i tylko
pliki nagłówkowe nie sa mu potrzebne, a jezle ikompilwał z własnych źródeł
to nie będzie potzrebował nawet plików nagłówokowych z kernela
dystrybucyjnego.
Tego typu scenariusze są podstawą do tego żeby to mogło być dostarczane w
jednym kawałku.

> "Provides: kernel-headers" w pakiecie z nagłówkami dla userspace jest
> błędne w zestawieniu z zależnościami używanymi w naszych pakietach.

OK. Tu masz rację.

> O nazwie pakietu już kiedyś była dyskusja (przy okazji robienia
> podpakietu w glibc.spec) - stanęło na tym, żeby użyć nazwy bardziej
> oczywistej niż jest to w RH, czyli glibc-kernel-headers.
> Skąd nagła zmiana nazwy?

Nie ma żadnego powodu żeby pakiet nazywał się juz tak jak się nazywa.

> Następne: nie wiem z jakiej racji pakiet z nagłówkami jądra miałby
> zawierać nagłówki dla biblioteki libsensors (lm_sensors-devel).

Tu masz rację. Nie zauwayłem że pakiet ten nei zawiera wyłącznie
pliki nagłówkowe z /usr/include/linux.